Wieluński Dom Kultury
Pokaż menu
20 kwietnia 2016

Zalety Nordic Walking

Marsze z pomocą dwóch kijów to okazja do ćwiczeń w grupie i poznawania nowych ludzi lub przebywania w gronie znajomych.

Poniżej przedstawiamy fragment artykułu z portalu www.nordic.biz.pl

Nordic walking pozwala spalić 40 % więcej kalorii niż zwykły spacer. Wydatek energetyczny jest podobny jak przy joggingu z tą zaletą, ze można maszerować znacznie dłużej niż biec.
Spalanie kalorii podczas marszu nordic walking jest efektywne i przyjemne.

Nordic walking a odchudzanie
Odchudzanie bez diety – aktywny ruch pozwala zmniejszyć wagę ciała – znane są przypadki osób które po 3 miesiącach marszy 2 razy w tygodniu straciły 9 kg.
Często zdarza się czytać artykuły pt. Rewelacyjny sposób na odchudzanie, jak stracić wagę, odchudzanie bez diety, cudowne tabletki na odchudzanie i wiele podobnych rewelacji.
W tych sprawach należy być bardzo ostrożnym. Bardzo wątpliwe pod względem zdrowotnym i efektywnym mogą być taka dieta cud. Utrzymanie dobrej sylwetki i sprawności fizycznej wymaga umiaru w jedzeniu i aktywności fizycznej. Nordic walking jest jedną z form aktywności która może zapewnić sprawność fizyczną i właściwą wagę.

Zalety zdrowotne

  • Przy stosowaniu poprawnej techniki Nordic Walking – ćwiczy i rozwija 90% systemu mięśniowo – szkieletowego poprzez uaktywnienie górnych części ciała w czynności chodu.
  • Daje te same korzyści co bieganie, bez nadmiernego obciążania stawów i kręgosłupa. Pomaga rozluźnić szyję i ramiona oraz pozbyć się uczucia odrętwienia i bólu. Podnosi sprawność systemu krążeniowego.
  • Ćwiczy siłę mięśni i rozwija górne partie ciała. Rozluźnia napięcie mięśni barków, szyi, grzbietu. Osoby pracujące za biurkiem, przy komputerach ą szybko odczuwają korzyści płynące z tej formy aktywnego wypoczynku.
  • Pozwala spalić do 40% kalorii więcej niż przy zwykłym chodzeniu.
  • Wzmacnia brzuch, klatkę piersiową, plecy i ramiona.
  • Spacer z kijami na świeżym powietrzu, zwłaszcza przy dobrej pogodzie poprawia nastrój i polepsza samopoczucie.
  • Nordic Walking jest korzystny dla tych, którzy przy zwykłym marszu mają problem z osiągnięciem limitu swojego tętna.
  • Pomaga tym którzy ze względów zdrowotnych powinni schudnąć (dla osób otyłych narażonych na obciążenia stawów i kontuzje, jest to dobra forma treningu).
  • Pomaga osobom które mają problemy z sercem i potrzebują nowego sposobu rehabilitacji.
  • Jest idealny dla osób które mają problemy ortopedyczne, problemy z utrzymywaniem równowagi lub koordynacją ruchową, potrzebują ruchu i świeżego powietrza, a nie mogą uprawiać innych sportów.
  • Przy marszu nordic walking nie następuje takie obciążenie organizmu jak przy bieganiu, dlatego sport nie obciąża stawów, a przez to dostępny dla osób z nadwagą, otyłością, problemami ortopedycznymi (np. bóle kolan, bioder, pleców, kręgosłupa.

Nordic Walking można nauczyć się niezwykle szybko, ponieważ bazuje na naturalnym sposobie poruszania się człowieka.
Można go uprawiać przez cały rok i na każdym terenie, plaża, las, góry, park. Kije mogą być używane do przeróżnych ćwiczeń siłowych, rozciągających, można również ćwiczyć w parach, co sprawia również dużo radości i zabawy.

 

Pokaż panel
Pracownia muzyki
Pracownia plastyki
Pracownia arteterapii
Pracownia ruchu
Kluby
Wieluński Uniwersytet trzeciego wieku


Kontakt

Wieluński Dom Kultury
Krakowskie Przedmieście 5
98-300 Wieluń
tel. 43 843 86 40
Więcej...

Projekt kulturalny Wieluńska Karuzela Muzyczna. Integracja dofinansowano ze środków Łódzkiego Domu Kultury.

Zadanie pn. „Pierwsza Wieluńska Karuzela Teatralna. Syreny” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kultura Dostępna.

Gmina Wieluń informuje, że zadanie pn.: "Europejskie Centrum Kultury, Dialogu i Pojednania w Wieluniu - przebudowa i rozbudowa Kino-Teatru Syrena" zrealizowane jest z udziałem środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w formie pożyczki i dotacji w wysokości 926 489,00zł